De voordelen van een Chat in je webshop

Door ViaWebshop | Geplaatst op 13 June 2014

Als klanten in een webwinkel op zoek zijn naar hulp dan kan dat wel eens een struikelblok zijn. Ze willen vaak snel een antwoord en als dat niet voorhanden is dan kunnen ze zomaar naar een concurrent gaan. Zorg er daarom voor dat je je klanten meteen te woord kunt staan vanuit de webwinkel met de live chat.

Chatten in je webshop
Wanneer je het chatten aanbiedt in je webshop zorg je er voor dat klanten je vragen kunnen stellen. Je klanten hoeven je niet te bellen of een e-mail te sturen, maar zij kunnen meteen een berichtje sturen op de pagina waar zij verblijven en doorheen surfen. Dit is een extra kans die er voor zorgt dat je klanten langer in je webshop blijven en zeker als zij snel worden voorzien van een antwoord. Het is fijn wanneer je als klant een vraag hebt dat je meteen wordt geholpen. Als je naar een winkel toe gaat kun je ook direct vragen stellen en antwoord krijgen, maar online kan dat anders zijn maar dat hoeft niet. Daarom is het aan te raden dat je dit aan gaat bieden in je webshop, zodat je je klanten net wat meer kunt bieden dan je concurrenten. Dit wil niet zeggen dat alle klanten er gebruik van zullen maken, maar klanten zullen het wel waarderen dat je die functie aanbiedt want dit is nog steeds niet vanzelfsprekend.

 

 



Voordelen chatten in webshop
Het chatten in je webshop geeft je klanten een aantal voordelen en je webshop ook:
-    Direct contact met klanten
-    Vragen kunnen meteen worden beantwoord
-    Er is direct contact met de klant bij een probleem
-    Klanten kunnen ook reacties plaatsen als zij een product als goed ervaren en dit kun je dan weer meenemen bij de verdere ontwikkeling van de webshop
Omdat er meer contact is, krijg je ook meer binding met je klanten. Je weet beter en sneller wat er bij hen leeft. Daar kan dan bij de ontwikkeling van de webshop weer op in worden gespeeld. Klanten vinden het belangrijk dat zij gehoord worden en dat hier ook wat mee wordt gedaan. Door het chatten toe te voegen aan je webshop gaat dat zeker lukken.

Kies chat in je webshop
De voordelen van chatten in je webshop zijn groot. Je kunt er maar op een manier achter komen en dat is door er voor te zorgen dat je je klanten optimaal van dienst kunt zijn en dit ook aan gaat bieden. Maak er ook reclame voor dat je webshop nu een chatfunctie heeft. Je gaat dan vanzelf ontdekken welke klanten er gebruik van maken en waarvoor. Willen zij je website beoordelen of willen ze vragen stellen? Met de chatfunctie kun je het allemaal bereiken dus zorg er voor dat je gaat ontdekken wat de voordelen zijn als je het vandaag nog toe gaat voegen. Daarnaast is het ook goed ten opzichte van de concurrentie, want nog niet zoveel webshop eigenaren maken hier gebruik van.