Tips voor een succesvolle ViaWebshop webshop

U wilt een eigen webshop, maar u weet ook dat er veel mensen met een webshop zijn en daarom wilt u niet zomaar een webshop, u wilt een succesvolle ViaWebshop webshop!

Transparantie en openheid

Vertrouwen en veiligheid uitstralen, dat is waar klanten naar kijken. Daarom dient u duidelijk te zijn over wie er achter de webshop staat, welke visie u nastreeft en waarom de webwinkel is ontstaan. U kunt ook vertellen waarom nu juist uw webshop zo uniek is en wat u uw klanten kunt bieden. U dient ook te vermelden wat uw KVK nummer/BTW nummer is en hoe klanten contact met u op kunnen nemen.

Creëer meer einddoelen voor uw bezoekers

U heeft een paar doelen, het hoofddoel is dat uw bezoekers een bestelling plaatsen. Maar om dat doel te bereiken kunt u subdoelen opstellen, bijvoorbeeld bezoekers die zich inschrijven voor acties en nieuwsbrieven. Op deze manier laten bezoekers zien dat ze interesse hebben en op de hoogte gehouden willen worden.

Zorg voor een heldere navigatie

Een goede zoekfunctie is aan te raden zodat de bezoeker meteen in kan typen wat hij zoekt. Een categorieverdeling is ook van belang. Bezoekers willen niet lang zoeken, maar willen het liefst meteen weten wat u hen kunt bieden en voor welke prijs.

Goede eerste indruk

U wilt bezoekers aantrekken? Gebruikt u dan teksten als  “Nu in de aanbieding” en “Maak kans op…”. Hierdoor laat u de bezoekers meteen zien wat u hen kunt bieden, andere voorbeelden zijn:

    Verzendkosten vanaf 50 euro gratis
    Niet goed geld terug
    Veilig betalen met iDeal
    Voor 17.00 uur bestelling geplaatst, morgen in huis!



 

 

 

 

 

 

 

De homepage dient aantrekkelijk te zijn, hier komen klanten als eerste terecht. Hier  moet u duidelijk weergeven wat de klanten kunnen verwachten van uw webshop.

Koester uw klanten voor terugkerende aankopen

Een goede pakbon met uw logo, mooi ingepakt met een bedankt kaartje erbij of een kortingsbon voor de volgende bestelling, hier kunt u aan denken om de klanten aan u te binden. U dient alle bestellingen met liefde en met alle zorg te behandelen!

Persoonlijke service

Persoonlijke service is van belang, als klanten een vraag stellen, belt u hen dan op om deze te beantwoorden. Dit is veel persoonlijker dan een e-mail.

Gebruik heldere krachtige SEO teksten

Keywords zijn van groot belang. De webshop moet goed gevonden worden in de zoekmachines. Hierdoor komen de klanten naar u toe en bereikt u meer. Daarom is het aan te raden dat u goede teksten voor uw website gebruikt, niet te langdradig maar wel voorzien van de juiste informatie. De bezoekers wil graag meteen antwoord hebben op de vraag.

Promotie en internetmarketing

U dient zich te verdiepen in internetmarketing, voorbeelden zijn linkbuilding, Google Adwords en SEO. U kunt ook visitekaartjes laten maken en deze uitdelen, op deze manier doet u aan promotie voor uw webshop en wilt u de omzet laten groeien!